View unanswered posts | View active topics It is currently Sat Feb 17, 2018 7:22 pm

Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Adminin paikka vapaana 
Author Message

Rivien välistä olin lukevinani, mutta kuten aina, tekstissä jää 90% viestinnän metatiedosta välittämättä, joten varaa virheisiin ja virhetulkintoihin jää.

Mon Aug 17, 2015 7:48 pm
Profile

Ehkä on vain aika myöntää että kielialueen harrastajayhteisö on liian pieni ja hajanainen, ja että puhti ja yrittäminen lopahti sisällöntuottajilta edellisen version deletointiin. Kun hallinnointi ja ylläpito on tuuliajolla eikä tietoa lisäävää sisältöä synny, ei ehkä kannata jatkaa. Tuotearvostelut ja muut vinkit löytyvät kyllä muilla kielillä. Hiippailijoiden ja vakivittuilijoiden drive-by-paskanheittelyä ilmankin pärjää.

Jonkun isomman sivuston alaosastona homma voisi lentää. Maanpuolustus, retkeily, kamppailu, aseet, politiikka... Kai jonnekin pieni varautujanurkka mahtuu. Nähdään siellä jossain joskus sitten. Mä nyt ainakin otan risukeittimeni ja kaasunaamarini ja menen. Aikansa kutakin.

Mon Aug 17, 2015 9:28 pm
Profile

Jotta tämä forumi toimisi olisi jatkuva yleensä samojen käyttäjien aiheuttama nahistelu ja vittuilukierre katkaistava pysyvästi, sehän on erittäin näkyvä piirre forumilla ja muokkaa varmuudella tänne ilmestyvien uusien käyttäjien joukkoa suuntaan x. Jotta tuo olisi mahdollista pitää säännötkin laittaa uusiksi, yksinkertaistaa ne ja konkretisoida syyt ja seuraukset. Näitäkin varmaan kannattaa mahdollisen uuden adminin/adminien hommaan hakeutuessa kelailla.

Kunnioitan Raselin päätöstä kävi tässä nyt mitenkä päin vaan, rehellisyys maan perii ja kun asianon sanottu niinkuin se on niin silloin siinä ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Kuten Gyrokin tuossa ilmaisi, sisällöntuotto on täällä jäänyt taustakohinaan monessakin kohti ja mielestäni sikäli teknisilläkään uudistuksilla ei ole ollut mikään kiire kun yleinen älinä on ollut pääsisältönä.

Karkeasti arvioituna en näe tälle forumille enää alkuperäisen ajatuksen mukaista tarvetta, ehkä Suomessa ei tosiaan ole väestöpohjaa tarpeeksi ja koko homma toimisi paremmin esim. blogialustoilla ilman keskusteluforumia...

Kunhan tässä ajattelen ääneen...

Tue Aug 18, 2015 3:30 am
Profile

Olen itse kaavaillut parin kaverin kanssa, saisinko tehtyä jonkun pienen survarisivuston tapaisen. vähän kuin survari.fi, mutta oman näköisen. aloittaisin blogspotissa ja mikäli intoa riittää, siitä voisi laajentaa helposti omalle domainille.

Mikäli täällä meno kuihkuu, pitänee sitä ainakin harkita. Tosin jos oman domainin ottaa, sinne täytyy Googlen tekstimainokset ottaa että saisi tappioita kavennettua, mutta tuskin niistä useimmille ongelmia tulisi.

Tue Aug 18, 2015 4:17 am
Profile

Onhan siellä edelleen toinen admin ja modet. Modeille vaan lisää virtaa kintaisiin ja adminpaneeli käyttöön jos on tarvis.

Tue Aug 18, 2015 5:01 am
Profile

Forumi toimii semmoisena kuin toimii. Blogi on vaikee. Näitä survari wikejä ja tietopankkeja on tullu ja menny. En käytä niitä kuin jonkun tietyn asian tarkistamiseen. Kas kun...

Forumi on tori. Sisällön tuottamisesta forumille ei kannata olla huolissaan. Ei torillakaan mitään valmista rakenneta. Päivän jälkeen pesuauto ruiskuttaa roskat pois. Aamulla jatketaan. Mutta se mitä torilla tapahtuu on tärkeää. Ihmiset tapaa toisiaan ja vaihtaa ideoita. Torille mentäessä et ikään tiedä mitä tapaat. Torilla on myös viheliäistä paskasakkia. Saat remuta heidänkin kanssa, jos haluat. Tätä kutsutaan vapaudeksi.

Tue Aug 18, 2015 5:27 am
Profile

Rasel on tehnyt miehen työn pistäessään foorumin pystyyn vanhojen raunioilta, enkä usko kiittäneeni häntä siitä tarpeeksi. Koskaan ei pitäisi tehdä sitä virhettä, että pitää jotakin ihmistä itsestäänselvyytenä. Että olettaa kaiken jatkuvan juuri niinkuin ennenkin. Minäkin toivon, että jatkaisit.

Urmaksen torivertaus on loistava. Itse tosin arvostan foorumin arvon tiedon kokoamisessa korkeammalle. Olen vaikuttunut siitä tietomäärästä, mikä foorumin jäsenillä on. Olen iloinen uusista käyttäjistä, jotka tutkivat maailmaa varautumisen kannalta. Täällä käy väkeä, joka ei kirjaudu jäseneksi, mutta tutkii tarkasti kiinnostavat ketjut. Ei, en ole valmis kuoppaamaan tätä saittia ihan vain siksi, että muutamalta loppuu jaksaminen tai palaa päreet. Mutta asiapostauksia kaipaan minäkin lisää, ei niin, ettenkö itsekin ole lepsuillut sisällöntuotannon suhteen.

Tue Aug 18, 2015 7:10 am
Profile

En miekään ihan nyt hiffannut, että miksi foorumi pitäisi heti olla pistämässä kuusi sylttä syvään, kun jollakin paloi käpy hallinnointihommiin. Kuten sanottu, niin onhan täällä edelleen ylläpitoa ja varmasti löytyy uutta tilalle, jos on tarvis.

Tietysti ymmärtäähän sen olevan erittäin vaikeaa määrittää se rajapinta, että milloin foorumin pyörittäminen oikeasti käy kannattamattomaksi. Tarvittaisi lisää käyttäjiä, mutta sitä myöten asiattomuuksien sekä yleisen ylläpidon tarve kasvaa ja tää taas aiheuttaa lisää kuormitusta ylläpidolle, joka näyttää muutenkin käyvän jo jonkinlaisilla käyttörajoilla. Jos paketti ei pysy kasassa, niin osalla tai koko ylläpidolla palaa pääsulake ja jollei löydy korvaavaa porukkaa, niin homma olikin sitä myöten taputeltu.

Miekin voisin olla vapaaehtoinen esim. modeksi (joo tiedän, ei niitä tässä threadissa haettu, että kunhan höpäjän), mutta epäilen ettäkö itellänikään riittäisi into panostaa ajallisesti foorumin ylläpitoon. Itelleni tää on ennen kaikkea paikka vaihtaa ajatuksia ja keskustella samanhenkisen porukan kanssa, että sikäli menisi vähän liikaa "työksi" tämäkin homma sitä myöten. Vaan olisiko se niin paha juttu, jos sillä voisi vaikuttaa mahdollisesti jopa positiivisesti foorumin tulevaisuuteen..? :think:

Tue Aug 18, 2015 7:23 am
Profile

Joskus vapaaehtoishommissa hivenen uupuneena ymmärrän hyvin Raselin halun irtisanoutua vastuusta. Toivottavasti kuitenkin jaksaisi vielä tai ainakin loppu admin/mode-osasto voi jatkaa hommia.

Minä(kin) olen niitä, jotka mielummin vetäytyvät keskustelusta kokonaan kuin laittavat räikeimpien off topikkien jatkoksi omaa enemmän tai joskus jopa vähemmän asiasisältöisiä kommentteja itse aiheesta :roll: Viisastahan olisi olla provosoitumatta ja jatkaa keskustelua ärhäkäimmistä kommenteista huolimatta, mutta kun.. kyllähän tätä lukee siksi, että itse asia kiinnostaa. Jos tulee olo, että nyt mennään korkealta ja kovaa ohi aiheen, niin vetäytyminen keskustelusta on ihan käypä vaihtari meikäläiselle.

Ymmärrän, että toisen leikki on toiselle v*****lua jne, mutta voisi tietenkin ärhäkimmät kommentoijat hiukan katsoa peiliin, että onko ihan pakko.. :doh:

Ei kai foorumilla nyt ole teknisesti mitään hätää, jos admin on teknisesti olemassa ja modet jatkavat mielummin vaikka tiukemmallakin kädellä hommia. Keskustelu on hyvä asia, mutta sitä voi myös tehdä kettuilematta toisilleen! Joskus kiihtyy tietenkin, mutta jos kiihtymista on joka jumalan asiassa, niin se peili... Eihän foorumi 24/7tarvitse adminirointia ja jos joku ominaisuus ei tule, niin sitten ei tule. piste. Tehkää itse paremmin, alusta alkaminen on alussa hauskaa, mutta se arki.. se arki..

Tue Aug 18, 2015 5:53 pm
Profile

Minusta kun näyttää ennemminkin siltä, että juuri "ärhäkkäimpien" keskustelijoiden bännääminen on johtanut keskustelun hiljenemiseen. Nyt olisi kaikille superasiallisille siistin keskustelun kannattajille elämänsä tilaisuus osoittaa kuinka homma toimii.

On aika selvä juttu, että tätä palstaa moderoidaan parhaillaan hengiltä.

Tue Aug 18, 2015 6:29 pm
Profile
Reply to topic   [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next