View unanswered posts | View active topics It is currently Sun Dec 17, 2017 8:07 am

Reply to topic  [ 5 posts ] 
 Kartat 
Author Message

Mitä karttoja käytätte??
Oletteko ostaneet vai itse tulostaneet??
Mitä palveluja olette käyttäneet??

Itsellä on kartat otettu maanmittauslaitoksen karttapaikasta, käytän maastokarttoja lähes aina 1:500000 niillä pärjää suurimmassa osassa. Joistaki paikoista kartat 1:25000. Haluisin vaan saada A1 kokoa kun nyt käytössä olevat kartat on itse tulostettuja ja laminoituja A3 kokoa. Onko tietoa muista paikoista??

Tue Aug 25, 2015 6:32 pm
Profile

Tilasin mapline24.comista just jääkäri2 kartan, olikohan A1 koossa juurikin. Ei vielä perillä, joten vaikea arvioida kartan laatua sen enempää.

Editoidaan sen verran, että palveluista pääsääntöisesti käytössä paikkatietoikkuna. Ja aiemmin käytössä olleet oma tulosteet(paskoja aina) sekä pari maanmittauslaitokselta haettua karttaa.

Tue Aug 25, 2015 7:02 pm
Profile

Pari ostettua, loput olen prittaillut täältä http://www.paikkatietoikkuna.fi/web/fi/kartta

Mon Sep 28, 2015 6:43 am
Profile

Jääkäri2 kartta ollut tuossa pöydällä ja muutaman kerran taskussa ulkona mukana. Hyvältä vaikuttaa. Ensimmäisellä yönyli talviretkellä se tulee olemaan tässä kuussa, jolloin näkee sitten paremmin miten se toimii käytännössä suunnistamisessa. Uskoisin, että hyvin, koska on laadukkaan oloinen.

Tue Feb 16, 2016 12:31 pm
Profile

Pääasiassa luotan älypuhelimeen; Google Maps kaupunkiin, Orux Maps + Maanmittauslaitokset maastokartat metsälle.

Tosisurvivalistina olen toki varautunut niin GPS:n, Internetin kuin sähkönkin saannin romahtamiseen sekä ruotsalaisten invaasioon. Niinpä autossa ja repussa kulkee mukana GT-kartta sekä vähän tarkempi kartta omasta alueesta. Metsälle lähtiessa printtaan alueen kartat retkikartta.fi:stä mukaan - vähän kömpelöä ja pitäisikin ehkä tutustua noihin Jääkärikarttoihin ja vastaaviin. Kotona on lisäksi MGRS-ruudukolla varustettu kartta, jonka avulla voi tulkata ilmavalvontaselostetta tiukan paikan tullen.

Wed Feb 17, 2016 9:38 am
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]