View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Jun 29, 2017 7:13 am

Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 Kalastus 
Author Message

On siinä varmasti toimitus/postikuluja mut ei ehkä satasta ellei sit postilta nurmenleikkuulisää tuu.

Thu Jan 26, 2017 9:37 pm
Profile

tomppa68 wrote:
Nyt ei taas matematiikka täsmää. Hinta paalille 500 EUR mutta sit paalin koko 21,5 kg ja hinta 17,90/kg eli 384,85 / paali. WTF??

Joo meni mulla ajatukset sekasi kirjotellessa. pahoitteluni

Fri Jan 27, 2017 1:16 pm
Profile

Harmin paikka.
Syksyllä juuri hautasin rekallisen käytöstä poistuneita kala-altaan verkkoja maantäytteeksi.
Siinä olisi ollut materiaalia tuhanteen mertaan tai katiskaan ja olisin saanut lahjoittanut ne ensimmäiselle hakijalle.

Jos lähistöllä on kalankasvattamo niin kannattaa käydä kyselemässä, verkkokasseja vaihdetaan uusiin säännöllisesti joten yleensä ne vanhat päätyvät kaatopaikoille tai kerääntyvät nurkkiin.

Sat Jan 28, 2017 8:45 am
Profile

no voiha vee.. just loppu kesästä tuli vasta idea ja unohtu jo välissä. mut eipä voi mitään.

Sat Jan 28, 2017 5:51 pm
Profile

Talven jäljiltä toki saattaa vielä paljastua jotain verkkoa joissa rotat on tehneet tuhojaan, voin ilmoitella tänne ja rahtikuluja+kahvipakettia vastaan lahjoitella niitä pois.

Wed Feb 01, 2017 8:07 am
Profile

gunner wrote:
Sopiva valikoima kalaverkkoja ja verkkonarua pitää jokaisella varautujalla olla varastossa ja nämä ei edes
vie paljoa tilaa.

Kalaa on Suomessa joka järvessä ja joessa ja soutuveneen löytää yleensä mistä vaan rannalta.
Kala onkin kriisitilanteessa helpoin ja todennäköisin (tai ainoa) saaalis ja proteiinin lähde mitä luonnosta
on saatavilla.

Suolaa varastoon, sillä kukapa suolatonta soppaa söisi ja suolaus toimii säilömisessäkin, kun vain tietää oikeat käyttö-
suhteet.

Ihan samaa mieltä.Tässä juuri tänään nostettiin kalakaverin kanssa 32 mm verkosta särkeä ja ahventa kalakaverin syötäväksi.60 mm verkossa ei ollut tällä kerralla mitään syötävää.Aiemmin kuukauden sisään on tullut ahventa,kuhaa,haukea ja yksi made.Itse olen varautunut huonoihin aikoihin lähinnä pitämällä huolen,että kun tarvis on,minulta löytyy välineitä ja itse pyynttiin kasvattamaani jälkikasvua verottamaan Tapion ja Ahdin valtakunnan asujaimistoa.Eteläinen Saimaa on antelias nöyrälle pyytäjälleen näköjään.

Sat Jun 10, 2017 5:09 pm
Profile
Reply to topic   [ 66 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7