View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Jan 22, 2018 11:46 pm

Reply to topic  [ 3 posts ] 
 EA-taitojen opettaminen lapselle 
Author Message

Turvallisuuskasvatus eri muodoissaan on perheessämme erittäin tärkeää. Oikein pienten lasten kanssa se tapahtui erilaisten leikkien avulla. Nyt lapset ovat jo sen verran isoja, että olemme siirtyneet leikeistä vakavampiin keskusteluihin. En kuitenkaan haluaisi tehdä touhusta turhan vakavaa. Toki opettelemme ensiapuataitoja ihan arjen keskelläkin, mutta halausin siitä myös vaikkapa automatkojen ajaksi yhteisiä iloa ja hyötyä. Onko kenelläkään tiedossa onko myynnissä tai esim. netistä laadattavissa ea-peliä kouluikäisten käyttöön (voi olla englanniksikin). Olen koittanut asiaa googletella eri hakusanoilla, muttei ole osunut kohdalle mitään.

Olen itse pelannut ea-peliä jossakin koulutuksessa, joten kyllä sellaisia on. Epäilen tosin, että ko. peli oli kouluttajan itse kehittelemä. Siinä oli erilaisia ensiaputaitoihin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia korteissa, ei siis mikään lautapeli.

Mon Apr 13, 2015 5:18 pm
Profile

Järkevää toimintaa kun aloittaa lasten asennekasvatuksen jo pienenä sekä ensiaputaitojen optettamisen. Perusensiapuhan ei ole mitään avaruustiedettä joten sen oppii ala-asteikäinenkin.

SPR:n sivuiltä löytyi erilaisia ensiapupelejä mm tälläinen
Ensio-ensiapupeli
Testaa ensiaputietosi! Peli sisältää ensiapuun liittyvää tietoutta sekä erilaisia tehtäviä, joilla testataan valmiutesi toimia ensiaputilanteessa.

https://www.punainenristi.fi/opi-ensiapua/ensiapupelit-ja-testit

EDU.fi sivuilta opetus ja taustamateriaalia.
http://www.edu.fi/turvallisuus_ja_liikenne/turvanetti/yksilon_ja_yhteiskunnan_turvallisuus/koti_ja_vapaa-aika/koti_ja_vapaa-ajan_tapaturmien_ehkaisy/opetus_ja_taustamateriaalia

Sun Apr 19, 2015 4:37 pm
Profile

^Kiitos. Näitä olinkin jo katsellut. Haluaisin pelin, jonka voi pakata reppuun ja pelata autossa, retkellä tai missä tahansa ilman, että pitää olla verkossa. En haluaisi olla sidottu siihen, että matkassa on esim. tabletti.

Sun Apr 19, 2015 8:52 pm
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]