View unanswered posts | View active topics It is currently Wed Jan 24, 2018 1:41 am

Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
 Rokotukset yms 
Author Message
Niin, on meilläkin tuo omalla ilmoituksella 3 päivää käytäntö. Tarkoitin että jos kuitenkin menee otille niin saikkuu ei välttämättä tule jos ei oo kuumetta.

Mon Jan 09, 2017 3:58 pm

ite oon aina saannu +1 päivän ku oon lääkäriin menny. Jos on pohtinu että päivä-kaks, niin tulee 3d ja niin eespäin. Poikkeus sääntöön ku kävin jonkun rokotuksen hakemassa niin lääkäri kysy tarviinko saikkua, niin sanoin puolisen vuotta voisin ottaa. Sitä se ei kirjottanu niin en sitte ottanu mitään.

Mon Jan 09, 2017 9:30 pm
Profile

Lähti menemään vähän asian vierestä. Pari sanaa rokotuksista...

Terveydenhuollon ammattilaisena olen ehdottomasti influenssa- ja muiden rokotusten puolesta. Kaikki rokotteet mitä nyt penskana on tapana antaa on saatu ja pari ylimääräistä aikuis-iällä (hepatiitti a+b sekä puutiaisaivokuume).

Influenssapiikit on jäänyt ottamatta, vaikka ne olisin saanutkin. Varmaan jos työ olisi akuuttipuolella/sairaalassa olisin ne ottanut, etten olisi ainakaan toimisi levittäjänä.

Hyvää tuuria vai mitä, mutta koskaan en ole influessaa sairastanut. Flunssiakin 0-1 per vuosi. Flunssien osalta arvelen välttyneeni niiltä hyvän vastustuskyvyn vuoksi (liikun paljon, syön terveellisesti ja ehkä suurin tekijä: pidän huolta että suoliston mikrobitasapainosta).

Käsihygieniasta ei turhaan kohkata. Pesen kädet aina kun tulen kotiin, alan valmistamaan ruokaa, kun käyn vessassa jne. Pääasiallinen tartuntatiehän on likaisista käsistä nenän tai suun limakalvoille, sekä influenssa että flunssien kohdalla.

Wed Jan 11, 2017 12:07 pm
Profile

^ Hei,

On ystävinä useita näitä ns terveydenhuollon ammattilaisia ja osa heistäkin puhuu vielä influenssarokotteiden puolesta, mutta ei kaikki.

Kaikkihan varmaan tietää että nämä rokotteet ovat yhdistelmiä mitä ei ns "ehditä" testaamaan, ja joita kaupitellaan täysin ilman vastuuta. Se kaupittelija voittaa jolla parhaat suhteet(piiloitettavat lahjukset). Sitten foliohattu päästä ja 100% faktaan(toki uskon itse tuohon edelliseen täysin):

Olen perusterve urheileva aika-nuorimies joka syö pääsääntöisesti erittäin hyvin. Syön myös roskaruokaa ja juon alkoholia. Elämäni aikana olen ollut kolme ns kautta kipeänä. Jokainen lähti influenssarokoitteesta. Tuli poskiontelontulehdukset, keuhkokuumeet ja mitä lie. Rokotteiden jälkeen pahimmillaan 9kk olin sairastelukierteessä. Normaalisti saattaa tulla nuha joka ei vie toimintakykä alas yhtään.

Lapseni ei ole saanut mitään influenssarokotteita ja on myös pysynyt terveenä vaikkakin muut kaverit joilla rokotukset koko ajan sairaana.

Ei mulla muuta.

Thu Jan 12, 2017 5:33 pm
Profile
Reply to topic   [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5