View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Jan 22, 2018 11:54 pm

Reply to topic  [ 6 posts ] 
 Krooniset sairautemme 
Author Message

Kataja (ja muutkin vatsaoireista kärsivät);

Jätä vähäksi aikaa ruokalistaltasi pois vehnä, ohra, kaura ja ruis eli
täysin gluteeniton ruokavalio (ei mukamas-gluteenittomia joissa on vehnää)
ja olo voi alkaa nopeastikkin paranemaan merkittävästi. Toki voi kestää 6kk - vuosi,
ennen kuin pötsi paranee täysin.

Suomessa lineee tuhansia ihmisiä, jotka luulevat ettei ole keliakiaa (tai muuta viljoille herkkyyttä)
kun testitulokset näyttää nollaa. Amerikkalaisen yliopistotason tutkimuksen mukaan oireilevista,
joilla on negatiiviset keliakiatestitulokset yli 60% pääsee oireista eroon viljattomalla ruoka-
valiolla! Tilalle riisi-, maissi- yms. pohjaiset korvaavat tuotteet.

http://www.celiaccentral.org/non-celiac ... nsitivity/

Sat Jan 03, 2015 12:36 am
Profile

Maissia suosittelen itsekkin koittamaan.Eipä närästä enää samaan malliin.

Sat Jan 03, 2015 12:39 am
Profile

Pitäisi itsekkin lopettaa tuon leivän syöminen. Leipää tulee syötyä melko reilusti, koska leipää tulee otettua aina töihin evääksi. Keliakia testi otettiin n. 10v sitten ja silloin ei todettu mitään. Laktoosi homma on. Sekin on onneksi parempi kuin ennen. Nykyisin sietää juoda jo vähän maitoakin. Toisaalta mikään elukka ei taida täysikasvuisena juoda maitoa, joten miksi ihmisenkään pitäisi. Maito on vauvoille.

Sun Jan 04, 2015 12:53 pm
Profile
Kyllä monetkin eläimet juo maitoo jos sitä saavat. Äitinsä nisästä ei aikuiset kylläkään juo.

Katajalla melko rispektiä herättävä sairauspaletti. Saanko tiedustella ikäänsä?

Mon Jan 05, 2015 6:48 am
Mie oon onneks vasta 47 joten jokunen terve vuosi vielä edessä ehkä :) pitää oikein puuta koputtaa .... kop kop

Ite oon onneks välttynyt kroonisilta sairauksilta jollei likinäköisyyttä ja ajoittaista polvivaivaa lasketa sellaisiksi. Enkä kuitenkaan oo mikään urheilumies... tai ehkä siks oonkin kohtuullisen terve. Sen oon havainnut, että kun mielen saa pidettyä nuorekkaan uteliaana ja leikkisänä niin henkinen ja fyysinen hyvinvointi lisääntyy ja pysyy yllä. Paremmin kuin 20 kilometrin päivittäisillä hiihtolenkeillä kesät talvet. On hyvä olla ja ei stressit ja huolet ynnä masennukset vaivaa. Eläinten kanssa toimiminen auttaa myös henkisen hyvinvoinnin tukijana. Ei välttämättä niiden tappaminen vaan niiden toimien seuraaminen ja ajatusmaailman ymmärtäminen.

Mon Jan 05, 2015 9:28 am

Mulla on keskivaikea astma, toistuva epätyypillinen masennus, palleatyrä, sairaalloinen ylipaino, insuliinihoitoinen II-tyypin diabetes ja vaikea uniapnea. Olen jonossa, että saisin CPAP-laitteen uniapnean hoitoon. Tällä hetkellä energia riittää juuri töissä käymiseen ja pakollisiin kotitöihin. Mikäli cpap-hoito tepsii, aloitan liikunnan, aluksi kävelylenkeillä ja uimalla, kaveri lupasi opettaa vesijuoksemaan. Liikunnan ja univajeen poistumisen myötä olisi painon pitäisi laskea, mikä toivottavasti näkyy diabeteksen, masennuksen ja ehkä palleatyränkin kohentumisena.

Tue Apr 07, 2015 4:07 pm
Profile
Reply to topic   [ 6 posts ]