View unanswered posts | View active topics It is currently Sun Nov 19, 2017 12:03 pm

Reply to topic  [ 8 posts ] 
 Survivalistin SHTF-sukat 
Author Message

Brittifarmari sanoo kehittäneensä kestosukat, joita voi käyttää kuukausia pesemättä ilman isompia hajuhaittoja. Jos pitää todella paikkansa, niin ollevat näppärät SHTFn jälkeen.

Quote:
Miltä kestosukat kuulostaa? Brittiläiset ihmesukat valmistetaan angorakaritsojen mohairvillasta. Vuohia Britannian Devonissa kasvattava Steve Whitley väittää kehittäneensä sukat, jotka eivät haise ja kestävät jalassa jopa vuoden ilman pesua, kirjoittaa sanomalehti Guardian.

Salaisuus on angoravuohen karitsan villa eli karitsan mohairvilla. Whitleyn mukaan se ei kerää pahaa hajua puuvillan tai tavallisen villan tapaan. Alunperin Corrymoor-brändillä myytäviä sukkia markkinoitiin niiden pehmeydellä ja kestävyydellä, mutta asiakkailta saatu palaute herätti Whitleyn ymmärtämään sukissa piilevän erityispotentiaalin.

– Asiakkaat ovat kertoneet meille, että sukkia voi pitää päällä päiväkausia ilman pahaa hajua. Eräs orkesteria johtava mieshenkilö kertoi pitäneensä sukkia jalassa vuoden pesemättä niitä kertaakaan, Whitley kertoo.

Sukkia ja niiden pitkää käyttöikää ovat kiitelleet myös muun muassa brittijulkimot Bear Grylls, Fiona Bruce ja Stephen Fry.

http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat/2016/05/04/farmari-sanoo-kehittaneensa-hajuttomat-sukat-joita-voi-kayttaa-vuoden-pesematta/20164868/12?ref=ts_float_news_list

"Ajattele itse tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

"Niin kauan kuin on kapinaa, on toivoa." Timo Soini

Wed May 04, 2016 9:15 pm
Profile

Mun jalkahikeni tuhoaa sukat kuin sukat hienoksi pölyksi viikossa, jos niitä ei pese välillä... :mrgreen:

Ja VILLAsukat vielä lisää hientuotantoa!

Hikoavat jalat on muuten yksi syy miksi kovin ihmettelen sitä, että kaikkialla suositellaan jotain keinokuitusukkia, jotka "siirtää hien pois jalasta", mutta käytännössä se on paskan marjat, se hiki jää vellomaan varpaisiin ja sit tulee hiertymiä, kun jalka luistelee edestakaisin hikipatjan päällä.

Sit kun käytän niitä "ei-missään-nimessä-saa-käyttää" puuvillasukkia, niin jalat pysyy kuivina ja pystyy helposti kipasemaan 10 km maastolenkin ilman yhtäkään hiertymää tai rakkoa.

Thu May 05, 2016 7:13 pm
Profile

Minä olen ollut ihan tyytyväinen Lekan merinovillasukkiin.

Tue Jun 07, 2016 3:50 pm
Profile

Merinovilla on sekä sukissa että muissakin asusteissa voittajamateriaali. En käytä enää mitään muita sukkia kuin merinovillaisia...

Tue Jun 07, 2016 5:12 pm
Profile

herr wolf wrote:
Minä olen ollut ihan tyytyväinen Lekan merinovillasukkiin.

Juolahti mieleen, et mullahan on merinovillainen balaclava ja se on itse asiassa aika mukava päällä... Varustelekassako noita sukkia on? Vois testata onko niistä puuvillasukan voittajaksi. :thumb:

Tue Jun 07, 2016 5:52 pm
Profile

Lekassa ja Kärkkäisellä lienevät halvimmat, mutta muutkin tarvikekaupat myyvät merinotuotteita, kuten varuste.net josta ostin merinovillaisen putkikaulurin. Puuvillasukat ovat nykyään puhdistusrätteinä ja merinot jalassa. Kotimainen Tesema taitaa tehdä Lekan sukat, ainakin näin oli aiemmin.

Wed Jun 08, 2016 3:28 am
Profile

Teseman sukkia saa edullisesti myös sukat.com:ista (tämä ei ole maksettu mainos). Yhden tai kahden sukkaparin tilaukset toimitetaan muistaakseni kirjeenä jolloin ainakin tarkalla budjetilla menevä saa säästettyä jokusen euron.

Oma suosikki on tuo "Tesema liikuntasukka". Ne on viileämmällä kelillä senverran upeat jalassa että joskus jos kirjoitan elämänkertakirjani, tulen jakamaan sen kahteen kappaleeseen "Aika ennen merinosukkia", ja "Aika jälkeen merinosukkien" :lol:

Wed Jun 08, 2016 6:34 am
Profile

Terveydellisistä syistä joutuu pitämään tukisukkia jatkuvasti ja kyllä ne jalassa jalat voi hyvin.
Ovat vaan pirun kalliita ja heikkoja, mutta tukisukka villasukkia kombo pitää kyllä talvella lämpöä hyvin ja pitkäaikainen passissa pönöttäminenkään ei saa varpaita niin jäähän kuin tavan sukilla.

Wed Jun 08, 2016 4:07 pm
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]