View unanswered posts | View active topics It is currently Sun Dec 17, 2017 8:15 am



Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
 BOV-ketju 

Minkälainen on ensisijainen BOV:isi?
Henkilöauto 45%  45%  [ 22 ]
Maasturi 20%  20%  [ 10 ]
Urheiluauto/Muskeli 0%  0%  [ 0 ]
Pakettiauto 12%  12%  [ 6 ]
Kuorma-auto 4%  4%  [ 2 ]
Moottoripyörä 0%  0%  [ 0 ]
Vene/laiva 0%  0%  [ 0 ]
Polkupyörä 12%  12%  [ 6 ]
Mönkijä/Kelkka 2%  2%  [ 1 ]
Muu 4%  4%  [ 2 ]
Total votes : 49

 BOV-ketju 
Author Message

Joined: Sun May 10, 2015 9:32 am
Posts: 686
Nelineto siis, eli oliko pieni typo, vai onko quatron lisäksi myös vielä joku maastovarustepaketti tms, guatronimellä? Oli miten oli, neliveto se itseänikin kuumottaisi.

Tosin VAG-konsernia varmaan vähän joudun välttämään kun halusiin automaatin ja dsg:stä olen kuullut pahaa.


Mon Apr 11, 2016 3:14 pm
Profile
Varmaan tarkoitti quattroa joka on Audin nimitys velivedolleen. Muilla vaggilaisilla on sit muita nimityksiä sille asialle. Quattroissa on myös muita automaatteja kuin dsg. Ainakin jos mennään joitain vuosia taaksepäin.


Mon Apr 11, 2016 3:58 pm

Joined: Thu Jan 08, 2015 4:45 pm
Posts: 12
tosiaan typo oli eli ihan ehta quattro toi on :D nelikoksi tuossa on toki ikävän matala maavara (audi a3 sedan) mutta eipä tuolla ole näreikköön tarkoitus mennäkään, hiekkatiellä eteneminen riittää omiin tarpeisiin. DSG tai audin termeillä dgs on jännä laatikko, toisilla toimii ja toiset kokevat sen hajoavan käsiin koko ajan. oman kokemukseni mukaan uusi S-tronic toimii moitteetta, toki ottaen huomioon terävät liikkellelähdöt ilman sopivaa kaasujalkaa. ajokokemusta on reilun 20k km perusteella, saa nähdä alkaako ongelmia tulemaan ilmi. sitten taas ne ensimmäiset dsg-laatikot on oma lukunsa, seurustelukumppanin golf 1.4tsi dgs vm 2008 loota sano sopparinsa irti alle 100t km jälkeen.


Mon Apr 11, 2016 4:29 pm
Profile
Taas joutuu korjaamaan. Volkkari kutsuu laatikkoaan nimellä DSG (direkt schalt getriebe) ja Audi S-tronic. Noi ovat sama loota. Sellasta kuin dgs ei ole.

A3 ehta quattro? No kyllä siinä lukee quattro mutta itse pidän oikeana quattrona torsenilla varustettua eli A4:stä ylöspäin. Ei haldex räppänöitä ;-)


Mon Apr 11, 2016 5:32 pm

Joined: Thu Jan 08, 2015 4:45 pm
Posts: 12
Juu kylläpä tänää tulee aivopieruja.. :D mielipiteensä jokaisella, itse arvotan modernin tekniikan ja sen tarjoaman pienemmän kulutuksen korkeammalle kuin jatkuvan nelivedon, josta ei ole minulle mitään lisäarvoa.

itse jätän myös quattron määrittelyn valmistajalle itselleen enkä esson baarin nurkkapöytäkeskusteluun ;)


Mon Apr 11, 2016 6:54 pm
Profile
No ei toi miun torseni alfa kyl kuluta kuin keskimäärin 5,5 litraa satasella. Matka-ajossa pääsee jopa alle vitoseen eikä kaupungissakaan vie yli seiskaa. Ja kuitenkin ihan oikeel moottoril eikä millää nykyajan väännöttömällä kääpiömotilla :-) 170 heppaa ja 300 Nm 2000 kierroksella. Et sellasta essonbaarii. On miul audi ja volkkarikii vertailun vuoks.


Tue Apr 12, 2016 4:08 am
User avatar

Joined: Tue Dec 30, 2014 6:21 pm
Posts: 551
Location: Avohoidossa ilman diagnoosia ja lääkkeitä
Nykyiset moottorit on kyllä ihme luomuksia. Tehoa saadaan irti pienestä mosasta paperilla paljonki ja kyllä niillä ajaa. Kulutus on pientä.

Fordissa oli 800Nm@2000rpm. 7.3L TD ja kaappi liikku polkimen asennon perusteella kuormasta riippumatta. Kulutuskin oli kohtuullinen 15 litraa melkeen läpi vuoden. Isot tuplatankit imas tilipäivänä 3 auton polttoaineet...

Monesti Esson paarissa eniten säpsyvät ne jotka ei ole ikään kokeilletkaan muita kuin kinnereitä. Ovat vielä hädissään muiden puolesta. Tää on jotenki Made In Finland.

Nyt ajossa normi paku ja kivaa näinkin. Mutta suosittelen kokeilemaan kaikenlaista.

_________________
Ei päivää ilman tonnin vahinkoa.


Tue Apr 12, 2016 5:45 am
Profile
User avatar

Joined: Fri Apr 24, 2015 3:47 am
Posts: 63
Location: Tellus
Suzuki swift. Käyttöautona. Bovina menee heikosti.. Eipä tuossa muuta hyvää ole kuin pieni kulutus. Eihän tällä tee oikein mitään maastossa tai talvella jos tiet ei ole kunnossa.. Päätin nyt hankkia maastoauton heti kun saan säästettyä siihen.. Lada Niva 80~luvulta aika vahvasti ehdokkaan,sukan varteen laittaminen alkas nyt. Tuolleen miä hankin nykysenki auton :D se on aina vähän haastavaa ku on kussu raha asiansa..


Sun Jul 31, 2016 11:46 am
Profile

Joined: Sun Apr 09, 2017 3:55 pm
Posts: 24
Location: Kainuu
BOV:ina toimii lähinnä polkupyörä, jota varustelen tässä pikkuhiljaa siihen sopivaksi. Niin, miksi munamankeli eikä auto?
Noh, ensinnäkin ajatuksenä oli että jos nyt sattuisi että tästä pitäis lähteä BOL:iin ja tiet ovat jostain syystä poikki, tai pahasti ruuhkautuneet, niin pyörällä pääsee suht nopiaan ja helposti alta pois. voi myös ryömiä halutessaan metikössä sen kanssa olettaen tietenkin etten ihan pakkaa pyörää täyteen rompetta, vaan ne välttämättömät mitä itse matkan tekoon tarvitsee.

Lisäksi pyörä on suht hiljanen menopeli, ja moottorikin käy halvalla ja bensiini ei lopu ihan heti, jos olisi pitempi aikainen poikkeustila. Kampetta saa tarvittaessa hiilattua niin paljon ku jaksaa perässään vetää ja poljettua, ja ei toki unohdeta liikunnallisia hyötyjä. ;)

Toki talvella asia on sitten hieman erilaisempi :D Ei kait se sitten auta kuin ajaa hurauttaa autolla jos pääsee ja mahd.
Jännää sinällään että juurikaan näistä muista ns "Potentiaalisista" ajoneuvoista ei hirveästi ole ollut toistaiseksi keskustelua BOV:ina, kuten moottoripyörät, polku/Sähköpyörät, saatti noiden kahden mutaatiota. Mönkijä, ja miksei vaikka lumikelkka :D


Sat May 06, 2017 7:09 pm
Profile
User avatar

Joined: Fri Apr 24, 2015 3:47 am
Posts: 63
Location: Tellus
Semmoinen paksurenkainen pyörä, läskipyörä. Pääsee vaikka suolla... noita nähnyt nyt aika paljon kun tuolla yhden kansallispuiston ja vaellusreitin tuntumassa itsekin liikkunut viimeisen vuoden aikana usein.

Jäänyt Niva hankkimatta, mutta kyllä mä joskus sen hankin. Dieselkoneella mieluiten. Kävin aitoliikkeen pihassa tutkailee paria 2000luvun tekeleitä.

Lada nyt joka tapauksessa on tällä hetkellä käytössä. Tyytyväinen maavaraan, joka olikin syynä tämän ostoon. Samara.
Haukkuja lukenut ajo-ominaisuuksista maantiellä pitkässä matkassa, mutta en mä valita kyn kaikki autot ollu vastaavia..paremmasta ku ei tiedä, niin ei osaa kaivata ;)
Nyt mahtuu rinkkakin takakonttiin piiloon, toisin kuin suzukissa. Kylmälaukku ja perustyökalut mahtuu myös sinne. (Rautalanka ja teippirulla, nipusiteet ja letherman :D
Polttoaineen kulutuskin ihan siedettävä.


Sun Jul 23, 2017 7:00 pm
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software. ColorizeIt.