View unanswered posts | View active topics It is currently Sat Dec 16, 2017 10:59 am

Reply to topic  [ 5 posts ] 
 Testaa pyrotekninen- ja räjähdysainetietämyksesi 
Author Message

Ja tässä ei ole ironian häivääkään:
(itse ylsin kolmeen pisteeseen)

https://www.youtube.com/watch?v=aeKnZrAG4T4

Sun Aug 14, 2016 8:29 pm
Profile

Oikein palasi lapsuusmuistot mieleen kun muoviukkoarmeijat saivat kyytiä eeppisissä papattitaisteluissa.
RAF ja Luftwaffe eivät myöskään mahtaneet meille mitään. Varmaan jokin geenivirhe tuo ruutisavuriippuvuus.

Muuten hauska video mutta tollainen kolmen minuutin tulitikkuketju vois esittää vähän nopeutettuna ja
laittaa vaikka kello taustalle. Noin muuten olisin luullut että kyllä papatti särkee ilmapallon.

Mon Aug 15, 2016 4:52 am
Profile

Jee sain 5 pojoo :D

Wed Aug 17, 2016 12:42 pm
Profile

turjake wrote:
Oikein palasi lapsuusmuistot mieleen kun muoviukkoarmeijat saivat kyytiä eeppisissä papattitaisteluissa.

Aahaha muistaa sen fiiliksen kun sai puoltoista markkaa säästettyä papattimattoon ja jännitti myykö urheilukaupan setä K-12 mattoa :)

Ei menny kuin kaksi oikein, varovaisuuden noudattamista pyrotekniikassa jatketaan vastedeskin!

Mistä tulikin mieleen että olen välillä ihmetellyt miksi mulla on pieniä läikkiä joissa ei kasva parta - hämäriä muistikuvia on että teininä tuli sen verran sohlattua tulitteilla että kasvoille rapisi äkäisesti kirpaisevia mikrokokoisia roiskeita useampaan kertaan. En pitänyt niitä minään, mutta silmä- ja myöhemmin suojalasien käyttö saattoikin suojata pahemmilta harmeilta. Jotain fyysisiä muistoja niistä ajoista taisi jäädä.

Thu Aug 18, 2016 6:56 am
Profile

Tulitikkuketjuun en älynnyt laittaa kelloa taustalle, koska pidin selvänä että se on 15 sekunnin suhautus :(
Testit tuottivat minulle monia yllätyksiä, mm. ilmapallon kestävyys.
@Jussi Julma: 5 oikein on todella hyvin! Eräs ulkomainen hemmo kertoi myös saaneensa 5 oikein; ja se on tähän asti enkka.

Vekarana tuli kans paljon tuhottua pikkukinuja. Koottavan tuhoaminen niillä oli myös tarkan tieteellistä puuhaa. Rohkeimmat uskalsivat pamauttaa sellaisen sormissaan. Mietin olisinko laittanut videolle sellaisen miehekkään suorituksen, mutta jäi laittamatta. :mrgreen:

Fri Aug 19, 2016 11:36 pm
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]