View unanswered posts | View active topics It is currently Mon Dec 18, 2017 4:32 pm

Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
 Survivalistin veitsi 
Author Message

Mikä tekee Spydercon Puukosta niin erikoisen? Varustelekassa on tarjous - ennen 400 euroa, nyt alennuksessa 300 euroa:
https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... ukko/53219

Minun silmiini tuo näyttää tavalliselta eräpuukolta. Valmistusmaa made in Taiwan, mutta kait sieltäkin hyvää laatua tulee?

En ajatellut ostaa, kunhan ihmettelen ja kyselen tyhmiä vaan. Minulla on useampia edullisia Mora-puukkoja sekä muutamia puukkosepän käsin valmistamia eräpuukkoja. Hienoimmasta puukostani olen maksanut 80 euroa. Ajattelinpa vaan, että jos tuollainen monen sadan euron arvoinen puukko sattuu unohtumaan metsään kannon nokkaan tai tipahtaa vahingossa järven pohjaan, niin se vitutus voi olla melko iso.

En keksinyt parempaakaan viestiketjua tälle ihmettelylle, viestin voi siirtää jos sopii paremmin jonkun muun ketjun jatkoksi.

Fri Nov 10, 2017 5:43 pm
Profile

jaa-a, enpä tiiä mikä tossa on noin hienoa
https://www.varusteleka.fi/fi/product/terava-jaakaripuukko-hiiliteras/56524
Itellä on tollanen, pitäis tilata melkee kaveri sille ku toi on osottautunut olevan oikeesti hyvä. Mukavan jämäkkä puukko un on leveä terä

Sat Nov 11, 2017 4:54 pm
Profile

Kuukkeli wrote:
Mikä tekee Spydercon Puukosta niin erikoisen? Varustelekassa on tarjous - ennen 400 euroa, nyt alennuksessa 300 euroa:
https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... ukko/53219

Minun silmiini tuo näyttää tavalliselta eräpuukolta. Valmistusmaa made in Taiwan, mutta kait sieltäkin hyvää laatua tulee?

Pahasti ylihintainen, ei sinällään mitään erikoista tuossa puukossa. Terä materiaali on hyvä, kahva ihan perus halpaa G10 muovia, tuppi mahdollisimman yksinketainen (eli nopeasti tehtävä). Omasta mielestä oikeampi hinta tuolle noin 50€. Mutta saahan sitä pyytää. Mieluummin ostaa tosiaan ihan perus mora bushcraftin tai vastaavan. Kestää ihan samallalailla, ja saa kymmenen tuon hinnalla.

Thu Nov 30, 2017 8:44 pm
Profile

Mulla on nykyään vain kolme teräasetta kaytössa (kirveet ja vesurit poislukien), eli Peltosen sissipuukko, Ekan swingblade ja Rosellin mummunhammas. Noilla hoituu pistäminen, avaaminen sekä nylky jne. Lisäksi Peltosen sissipuukko on minun mielestä helevatan ergonomisesti suunniteltu ja komea peli.

Fri Dec 01, 2017 6:57 pm
Profile

Ysivitosta vai nollaseiskaako käyttelet? Minulla useimmiten vyöllä (nykyään vaakaan asennettuna kiitos Vegvisir Creationsin) nollaseiska kun poistun sisätiloista ja isomman terän tarpeessa sitten ihan leuku. Tuo m07 on kestänyt kärsimystä ja tuskaa kyllä siihen malliin, että suunnittelu ja valmistus on minun puolestani julistettuna täydellistä.

Fri Dec 01, 2017 9:03 pm
Profile

Kyllä minulla on tuo ysivitonen. On minun hanskaan ja silmäänkin sopiva. Tosin en ole nollaseiskaa ikinä pitänyt kädessä joten en voi vertailla, moni on kyllä sitä kehunut.

Sat Dec 09, 2017 7:17 pm
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3