View unanswered posts | View active topics It is currently Sat Feb 17, 2018 7:23 pm

Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
 Viinaralli 
Author Message

Tässä langassa raportoin kunnianhimoisesta projektistani tilata kaksi lavaa olutta virosta, järjestäen itse kuljetuksen. Tämä on toistaiseksi enempi placeholder, tilaus on nyt laitettu matkaan ja katsotaan, miten käy.

Alkoholin hankkiminen on toki survivalismia parhaimmillaan, vai huonommillaan? Joka tapauksessa, tähän on tultu. Kaupunkitarinoiden mukaan jäisi tulliin kovastikin, katsellaan. Hintaero on kuitenkin valtava: kuusi tölkkiä Suomen alkossa 15 euroa = 24 tölkkiä 60 euroa. Nyt tilasessa 19 euroa /24 kpl ja itse tilaamani rahtipalvelu oli reilut 25 euroa.

Jännä nähdä miten käy.

Thu Jun 25, 2015 7:06 pm
Profile

Kai tiedät että kun itse järjestät kuljetuksen olet velvollinen maksamaan verot suomeen? Mutta et jos nettikauppa hoitaa koko homman.

Quote:
Jos kyse on etämyynnistä, on myyjä lähtökohtaisesti vastuussa verojen maksamisesta. Tilanne kääntyy kuitenkin toisin päin, jos tilaaja järjestää rahdin kuljetuksen.

- Jos kuljetus on järjestetty niin, että se ei olekaan enää lain mukaan etämyyntiä, niin silloin se tilaaja on verovelvollinen. Etämyyntisäännös menee niin, että myyjä hoitaa kuljetuksen.

Thu Jun 25, 2015 7:55 pm
Profile

Tullilla kuten kaikilla valtion työntekijöillä on oikeus ns näkökulmaan joka heille on "opetettu" jos menee jokin tietty raja rikki sinun täytyy jollain tavalla vakuuttaa heidät että menee sinun käyttöön ei myyntiin tai muuhun valtion luokittelemaan "ei saa" juttuun. Kiitän tuttua yksi silmäistä ja yksi kätistä siitä etten lähtenyt viron edestakas asiakkaaksi pari kolme kertaa vuodessa kiitos että avasit silmäni ja kiva että tulit takaisin sieltä mistä ei enää takasin pitäisi tulla.Respekt. Ei ollut vielä sun aika. Katotaan mitä kivaa vielä tulee.. Valitsin sen vapaan vaihtoehdon itse...

Thu Jun 25, 2015 8:04 pm
Profile

Spukke wrote:
Kiitän tuttua yksi silmäistä ja yksi kätistä siitä etten lähtenyt viron edestakas asiakkaaksi pari kolme kertaa vuodessa kiitos että avasit silmäni ja kiva että tulit takaisin sieltä mistä ei enää takasin pitäisi tulla.Respekt. Ei ollut vielä sun aika. Katotaan mitä kivaa vielä tulee.. Valitsin sen vapaan vaihtoehdon itse...

Nyt meni kyllä pahasti esoteerisuuden puolelle.

Thu Jun 25, 2015 8:07 pm
Profile

Tämä taitaa olla se vaikeus, kuljetus järjestettiin siis valitsemalla se tuosta listasta, minä vain luulin että sen piti niin olla :D Miten tuon nyt siis tulkitsee, että järjestääkö sen kumpi osapuoli, mene ja tiedä.

Jännityksellä odotetaan.

Thu Jun 25, 2015 8:15 pm
Profile

Itse olen kolme kertaa tilannut Saksasta ilman ongelmia. Joka kerta 20 pullon satsi.
Täältä: http://shop.schlenkerla.de/Schlenkerla- ... -Mailorder

Tuo firma toimii kuin normali nettikauppa. Klikkaat mitä haluat, maksat. Haet paketin postista.
Ei mitään kuljetusfirman valitsemista.

Thu Jun 25, 2015 8:22 pm
Profile

Tästä tulee lähinä mieleen "Muista Hakumiestä" kamppanja. Julisteet kun maksoi markan tai jotaki, joten ei niitä viitsiny tilata. Nyt on myöhästä. Edes Internetistä ei löydy kuvia.

Perheenisä on tdn satulan nuuhkia jampan alias. Joo, otan viikon bannit.

Fri Jun 26, 2015 5:30 am
Profile

4kk totaalisen foorumiselibaatin jälkeen avasin sivut ;) ja heti alkoholiasiaa kommentoimaan.

Viinat ja oluet olen hakenut pitkään virosta. N.20 koria olutta ja lonkeroa + n. 20 litraa viinaa. Erä riittää helposti puoleksi vuodeksi eli jää varastoon ja voi antaa tutuille.

Viinit olen tilannut netistä. Viime viikolla tuli 15 3l hanapakkausta kotiovelle 156€:lla. Olen tehnyt tilauksen ja hoitanut rahdin. Tilauksia viimeisen 3 vuoden aikana n. 5 kertaa. En ole maksanut tuoleja. Varmistin toimittajalta, että he eivät tee tulli-ilmoitusta joten oma ilmoitus on itsestä kiinni. Olutta olen ajatellut tilata lavan eli 99 koria. Kotiin tuotuna A olut 12€/kori.

Fri Jun 26, 2015 5:42 pm
Profile

Päivitystä: juon lonkeroa. Tulivat siis perille. Kahden lavan eli 18 kilon paketin tilaus hintoineen ja kuluineen johti 1,31 euron hintaan. Alkon hinta on 2,50 euroa tölkiltä, joten vielä tämä halvemmaksi tuli. Halvinta toki on jättää tilaamatta ja juomatta kokonaan.

Fri Jul 03, 2015 7:17 am
Profile

Mistä paikoista tilaatte viinakset.Tarttis itekkin koklata.

Fri Jul 03, 2015 10:44 am
Profile
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next